ذغال سنگ صفحه شخصی نیوشا ضیغمی پردیس کوروش

ذغال سنگ: صفحه شخصی نیوشا ضیغمی پردیس کوروش نیوشا ضیغمی سینمایی تصویری فرهنگ همراهی فرهنگ و هنر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی آماده باش بورس جهت تازه‌واردها

    شرکت بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته اقدام به برگزاری نشست خبری با عنوان «بررسی آخرین اوضاع پذیرش شرکت ها و اوراق بدهی در بورس تهران» کرد. در این نشست

    آماده باش بورس جهت تازه‌واردها

    آماده باش بورس جهت تازه واردها

    عبارات مهم : ایران

    شرکت بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته اقدام به برگزاری نشست خبری با عنوان «بررسی آخرین اوضاع پذیرش شرکت ها و اوراق بدهی در بورس تهران» کرد. در این نشست ضمن توضیح و تشریح اوضاع نمادهای در انتظار ورود به بازار سرمایه، به کارها اخیر شرکت بورس در جهت توسعه هر چه زیاد به خاص در زمینه بازارهای بین المللی پرداخته شد. طبق بیانات مدیر پذیرش شرکت بورس تهران، در حال حاضر ۴۰ شرکت آماده ورود به بازار سرمایه هستند که این عرضه ها به تناوب و طی امسال خواهد بود.

    آماده باش بورس جهت تازه‌واردها

    آماده باش 9 شرکت جهت عرضه اولیه، تلاش جهت ورود و پذیرش اوراق بدهي ارزي در بورس، پذیرش سهام شرکت های فعال در بازار در بورس های بين المللی و در برابر ورود سهام این کشورها به بورس ایران، ورود نخستین شرکت انتقالی در سال 96 از فرابورس به بورس، میل به بخش تعاون جهت حضور در بازار سرمایه و عرضه سهام نخستین شرکت داخلی در بورس استانبول از جمله بااهمیت ترین موارد مطرح شده است در نشست خبری روز گذشته بود.

    بر این اساس مدیر پذیرش شرکت بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران به تشریح اوضاع 40 شرکت خواهان عرضه در بورس پرداخت و این شرکت ها را به سه بخش تقسیم کرد. شرکت های آماده عرضه، بنگاه های پذیرش شده است و شرکت هایی که درخواست پذیرش خود را به بورس ارسال کرده اند، از جمله سه تقسیم بندی مجزا بودند. در حالی که اسماعیل درگاهی بیان کرد که تلاش می کنیم تمامی این شرکت ها در امسال وارد بازار شوند، تاکید کرد که این عرضه ها در صورت شرایط مناسب بازار و با توجه به کشش بازار در وقت مناسب صورت خواهد گرفت. به این ترتیب ممکن است شرایط بازار نامساعد بوده و بعضی عرضه ها به سال های آتی موکول شود.

    شرکت بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته اقدام به برگزاری نشست خبری با عنوان «بررسی آخرین اوضاع پذیرش شرکت ها و اوراق بدهی در بورس تهران» کرد. در این نشست

    در این راستا «دنیای اقتصاد» به دفعات در گزارش های قبلی خود به وقت سوزی های مسوولان بازار سرمایه اشاره و عدم عرضه های اولیه را بااهمیت ترین مورد در این معضل عنوان کرده هست. به طوری که بازار سهام در مقاطع متفاوت وقت هایی را در اختیار دارد تا بتواند با روش هایی جذاب، شاهد ورود نقدینگی و تعمیق بورس باشد. عرضه های اولیه از بااهمیت ترین استراتژی هایی است که اشتیاق فعالان بورسی را جهت سرمایه گذاری زیاد کردن می دهد. در این شرایط که شرکت بورس نمی تواند تضمینی جهت رشد بازار به واسطه زیاد کردن فشار پول ورودی و نقدینگی تازه داشته باشد، مناسب ترین گزینه عرضه های اولیه خواهد بود. به طوری که نه تنها این سهام تازه و تازه وارد می تواند نقدینگی تازه و موجی از سهامداران تازه را به دنبال داشته باشد، بلکه مانعی در جهت تورم توخالی سایر سهام معامله شده است در بازار خواهد شد. انتظار می رود شرکت بورس در شرایط کنونی و با توجه به آمادگی 40 شرکت تازه جهت ورود به بازار سرمایه، بار دیگر وقت سوزی نکند و اجازه عرضه های اولیه را به صورت متوالی صادر کند.

    جزئیات زیاد از نشست دیروز

    اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش شرکت بورس تهران، ضمن تشریح آخرین اوضاع پذیرش شرکت ها در این نشست اعلام کرد که تاکنون حدود ۴۰ شرکت آماده ورود به بازار سرمایه شده است اند. در این میان بعضی از این شرکت ها از سال گذشته و تعدادی دیگر نیز در سال تازه اقدام کرده اند که برنامه بورس تهران، به آخر رساندن این پرونده ها در زمانی معقول است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه از پرونده های سال گذشته تعدادی آماده عرضه اولیه هستند، اظهار کرد: بعضی پرونده ها نیز به علت زمانبر بودن فرآیند براق سازی همچنان در حال بررسی هستند. مدیر پذیرش بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه در حال حاضر سهام ٩ شرکت تازه آماده عرضه اولیه در بورس شده است اند، گفت: شرکت های مینو، ترانسفورماتور توزیع زنگان، فولاد جنوب کیش، تامین سرمایه امید، شرکت مادر تخصصی و مالی سینا از این جمله هست؛ همچنین شرکت توسعه نیروگاهی هزار مگاواتی جهرم که با سرمایه 2 هزار و 400میلیارد تومانی، سال گذشته درج و کلیه کارهای آن روی کدال انجام شده است و می تواند جزو کاندیداهای عرضه اولیه در پاییز باشد.

    آماده باش بورس جهت تازه‌واردها

    وی افزود: همچنین سه شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، بین الملل ساختمان و صنعت ملی و شفا دارو در امسال درج نماد شده است اند که احتمال دارد در نیمه دوم امسال در بورس عرضه اولیه شوند. درگاهی در ادامه به شرکت هایی که پذیرش شده است ولی هنوز درج نشده، اشاره کرد و گفت: 6 شرکت در نیمه نخست امسال پذیرش شده است و در حال طی مراحل درج هستند. به گفته درگاهی، شرکت های لیزینگ پارسیان، کشت و صنعت دامپروری پارس، مولد برق یزد، انتقال داده ای آسیاتک، سیمان فیروزکوه و پرداخت الکترونیک سامان کیش در هیات پذیرش مطرح و با یک تقدم و تاخر با توجه به پیشبرد کارها در مرحله درج و عرضه قرار دارند.

    وی در ادامه به 23 شرکت دیگر اشاره کرد که در لیست ورود به بازار بوده و گفت: پتروشیمی مروارید، تامین سرمایه ملت، ملی نفتکش، سیمرغ، طرح و توسعه پویا، کشور عزیزمان ایران سازه، تامین سرمایه نوین، گروه صنایع کاغذ پارس و فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در فهرست شرکت هایی قرار دارند که درخواست درج در بورس را داده اند و طی هفته های آتی در هیات پذیرش مطرح می شوند. درگاهی در ادامه به صنایع کاغذسازی پارس اشاره کرد و گفت: این شرکت به عنوان نخستین شرکت انتقالی در امسال خواهد بود که از فرابورس کشور عزیزمان ایران به بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران انتقال یافته خواهد شد.

    شرکت بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته اقدام به برگزاری نشست خبری با عنوان «بررسی آخرین اوضاع پذیرش شرکت ها و اوراق بدهی در بورس تهران» کرد. در این نشست

    هلدینگ های شستا در راه بازار سرمایه

    مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه به درخواست ورود سه شرکت زیرمجموعه شستا به بازار سرمایه خبر داد و گفت: هلدینگ صدر تامین، هلدینگ عمران و حمل و نقل تامین، هلدینگ سیمان تامین، سه شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی هستند که درخواست پذیرش خود را به بورس ارائه کرده اند. این درخواست ها در جلسه ۱۵ یا ۲۲ مهر در جلسه هیات پذیرش بورس مطرح خواهند شد. درگاهی در ادامه با اظهار این مطلب که عرضه هلدینگ های شستا، اقدامی مناسب در جهت شفافیت آنها خواهد بود، گفت: پذیرش این هلدینگ ها در بورس، اتفاق بزرگی خواهد بود. ضمن اینکه این پذیرش و عرضه به شفافیت هر چه زیاد این شرکت کمک خواهد کرد.

    آماده باش بورس جهت تازه‌واردها

    پتروشیمی دیگری در راه بورس

    درگاهی در ادامه اظهاراتش به عرضه سهام پتروشیمی مروارید به عنوان یکی از بازمانده های این صنعت اشاره کرد و گفت: پتروشیمی مروارید از جمله شرکت های این گروه است که به بازار سرمایه راه نیافته و تلاش داریم تا عرضه سهام این شرکت را در امسال شاهد باشیم. وی ادامه داد: به تازگی طرح متانول این پتروشیمی نیز افتتاح شده است و با سرمایه 500 میلیارد تومانی فعال است.

    این شرکت از سوددهی قابل توجهی برخوردار هست. در تلاش جهت برطرف موانع و چالش های سهامداری این شرکت هستیم. درگاهی شرکت ملی نفتکش را از دیگر شرکت های مطرح برشمرد که درخواست ورود به بورس را دارد و گفت: این شرکت به عنوان یک برند ملی با سرمایه 840 میلیارد تومانی فعال هست. صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق کارکنان نفت از جمله سهامداران مهم آن هستند که تمامی فرآیندهای حمل و نقل فرآورده های نفتی از طریق این شرکت انجام می شود.

    ورود تامین سرمایه ها به بورس

    درگاهی در ادامه به روند عرضه اولیه سهام دیگر نهادهای مالی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در جهت توسعه بازار در هفته های آتی شاهد عرضه اولیه سهام تامین سرمایه امید به عنوان نخستین شرکت تامین سرمایه در بورس خواهیم بود. وی ادامه داد: همچنین تامین سرمایه ملت نیز با سرمایه ای بالغ بر 300 میلیارد تومان به عنوان دومین شرکت از این رده، به عرضه سهام خود در بورس خواهد پرداخت. درگاهی در ادامه با اشاره به درخواست ورود تامین سرمایه نوین، این شرکت را نیز به عنوان دیگر کاندیدای تامین سرمایه جهت ورود به بورس دانست و گفت: ولی به علت ابعاد فنی گسترده این نهادهای مالی، فرآیند ورود تامین سرمایه وقت بر بوده و به آسانی نخواهد بود.

    درخواست تعاونی ها جهت تخصیص تابلوی جداگانه

    مدیر پذیرش بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه به ورود بخش تعاون به بورس اشاره کرد و گفت: بخش تعاون از مدت های گذشته درخواست های زیادی جهت عرضه سهام در بازار سرمایه داشت که این امر بنا به دلایلی محقق نشد. در حال حاضر دولت به هموارسازی بخش تعاون پرداخته و اساسنامه شرکت های تعاونی نیز در شرکت بورس تدوین شده است هست. درگاهی ادامه داد: در این راستا ابعاد متفاوت حضور تعاونی ها در بورس طی جلسات متعددی بررسی شده است و انتظار می رود در یکی دو ماه آینده شاهد حضور این نهادها در بازار سرمایه باشیم. وی در ادامه به پیشنهاد و در خواست اتاق تعاون جهت تجهیز تابلوی مجزا جهت این نهادها اشاره کرد و گفت: اتاق تعاون تمهیدات خاصی جهت تعاونی ها در نظر دارد که در این راستا درخواست داشت تا تابلویی جداگانه جهت معاملات این نمادها در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران تاسیس شود. در حال حاضر نمی توانیم این تابلو را راه اندازی کنیم؛ ولی دستورالعمل خاصی جهت تعاونی ها درنظر گرفته شده است تا ورود آنها به بازار تسهیل شود.

    چه خبر از عرضه ایرانسل؟

    درگاهی در مورد علت طولانی شدن روند پذیرش سهام شرکت ایرانسل در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز گفت: در وقت حضور وزیر پیشین ارتباطات در دولت یازدهم جلسه ای با سهامدار مهم این شرکت در آفریقای جنوبی، نمایندگان سهامدار عمده در کشور عزیزمان ایران و شرکت تنظیم مقررات رادیویی برگزار و چالش های موجود در این زمینه بررسی شد و این در حالی است که در پروانه فعالیت این شرکت عنوان شده است که باید سهام ایرانسل در بورس پذیرش و عرضه شود؛ ولی متاسفانه سهامداران این شرکت به این مقررات توجهی نمی کنند. وی ادامه داد: ایرانسل شرکت سودآوری است و شاید جهت مجاب کردن این شرکت به منظور حضور در بازار سرمایه نیاز به دستور حکومتی باشد. این شرکت ازجمله بنگاه های براق هست؛ ولی سهامدار عمده آن در آفریقای جنوبی (MTN) دلواپس شکننده شدن ترکیب هیات مدیره خود بعد از ورود به بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. در این زمینه فرمولی از سوی بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران مبنی بر عرضه 5 درصدی این سهم در بورس و همزمان 5 درصد دیگر این سهم در بورس ژوهانسبورگ ارائه شد که تاکنون به این نظر توجهی نکرده اند.

    تمرکز به سمت صنایع جالب

    درگاهی، جهت گیری و تمرکز مهم بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را در درجه اول به سمت بخش شخصی و در درجه دوم روی صنایع متفاوت و خاص دانست و گفت: قرار است چند صنعت تازه از جمله صنعت توریسم و هتلداری، بیمارستان، چاپ و نشر و حمل ونقل هوایی به صنایع حاضر در بازار سرمایه اضافه شوند.

    تلاش جهت انتشار اوراق ارزی

    درگاهی در ادامه این نشست خبری به سایر کارها بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و گفت: در حوزه اوراق همکاری ارزی، مذاکرات اولیه با بانک مرکزی انجام و کارگروهی نیز جهت تدوین دستور العمل مربوط و هماهنگی با سپرده گذاری تشکیل شد. وی ادامه داد: بانک مسقط پیشنهاد تامین مالی دولتی خود را به بانک مرکزی ارائه کرد که البته به علت رعایت پاره ای از ملاحظات، مورد تایید بانک مرکزی قرار نگرفت. با این همه، پرونده اوراق همکاری ارزی بسته نیست و بررسی شرکت های پذیرفته شده است در بورس جهت تامین مالی ارزی همچنان در دستور کار قرار دارد.

    عرضه سهام در بورس های بین المللی

    مدیر پذیرش شرکت بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به پذیرش متقابل در سایر بورس ها نیز اظهار کرد: بررسی تفاهم نامه های موجود جهت گزینش بورس مبدا و بررسی فرآیندهای پذیرش در چند بورس انتخابی و تدوین رویه جهت آنها، زیاد کردن ارتباطات با بورس استانبول از طریق ایمیل، ویدئو کال و جلسه حضوری در بورس استانبول و حل بعضی تفاوت های موجود از جمله اقداماتی بوده که تاکنون صورت گرفته هست. به گفته درگاهی، در این راستا مکاتبات با بورس مالزی، سنگاپور و هنگ کنگ نیز در جریان هست. مدیر پذیرش بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با رد پذیرش سهام شرکت پتروشیمی جم در بورس استانبول گفت: تنها عنوان مطرح جهت پذیرش در این بورس شرکت پلی پروپیلن جم وابسته به شرکت پتروشیمی جم است که در آینده نزدیک با حضور نمایندگان بورس استانبول ابعاد این موضع جمع بندی می شود.

    چالش هایی در جهت عدم میل به به حضور در بورس

    درگاهی با بیان اینکه نشانه بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ تر کردن دایره شرکت های بورسی هست، گفت: با وجود اینکه بخش عمده ای از شرکت ها با اندکی تلاش در جهت اصلاح اوضاع خود می توانند گزینه جدی حضور در بورس باشند، ولی متاسفانه انگیزه ناکافی و عدم اشراف شرکت ها چالش مهم در این بخش بوده هست. وی ساختار سنتی سرمایه، فقدان انگیزه جهت تهیه و ارائه گزارش های مالی، وحشت از بررسی های مالیاتی و عطف بماسبق، عدم آشنایی سهامداران و تصمیم گیرندگان مهم شرکت ها با شاخصه ها و شرایط بازار و همچنین پیچیده فرض کردن نظام بازار و وحشت از بوروکراسی احتمالی را از دیگر چالش های احتمالی در این بخش برشمرد. وی ادامه داد: نهایتا بسیاری از شرکت ها در کشور ما به علت فقدان بضاعت در فاز اول و زمانی که شرایط خود را با استانداردهای بورس تطبیق می دهند، از ورود به بازار باز می مانند.

    اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | ایرانسل | ایرانسل | سرمایه گذاری | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار