ذغال سنگ صفحه شخصی نیوشا ضیغمی پردیس کوروش

ذغال سنگ: صفحه شخصی نیوشا ضیغمی پردیس کوروش نیوشا ضیغمی سینمایی تصویری فرهنگ همراهی فرهنگ و هنر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی گام‌های تازه کشور عزیزمان ایران نقض برجام نیست / سخنگوی موگرینی

    سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تصویر العمل به کارها تازه کشور عزیزمان ایران در زمینه برنامه هسته‌ایش گفت که «گام‌های اعلام شده است به وسیله کشور عزیز

    گام‌های تازه کشور عزیزمان ایران نقض برجام نیست / سخنگوی موگرینی

    سخنگوی موگرینی: گام های تازه کشور عزیزمان ایران نقض برجام نیست

    عبارات مهم : انرژی

    سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تصویر العمل به کارها تازه کشور عزیزمان ایران در زمینه برنامه هسته ایش گفت که «گام های اعلام شده است به وسیله کشور عزیزمان ایران نقض کننده برجام نیستند.»

    به گزارش تسنیم، سخنگوی فدریکا موگرینی که پیشتر گفته بود در حال بررسی مواردی اعلامی به وسیله مدیر شرکت انرژی اتمی کشور عزیزمان ایران هستند، به تازگی گفته است: «در پی ارزیابی اولیه، گام های اعلام شده است فی نفسه ناقض برجام نیستند.»

    گام‌های تازه کشور عزیزمان ایران نقض برجام نیست / سخنگوی موگرینی

    وی افزود: «اما در این مقطع حساس کنونی، این [گام ها] به اعتمادسازی در زمینه ماهیت برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران کمک نخواهد کرد.»

    علی اکبر صالحی، مدیر شرکت انرژی اتمی کشورمان در پی دستور روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی جهت شروع آماده سازی فعالیت های هسته ای به منظور دستیابی به ظرفیت غنی سازی ۱۹۰ هزار سو، امروز کنفرانسی خبری را برگزار کرد.

    سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تصویر العمل به کارها تازه کشور عزیزمان ایران در زمینه برنامه هسته‌ایش گفت که «گام‌های اعلام شده است به وسیله کشور عزیز

    صالحی گفت: پیش از برجام، زیرساخت برقی نطنز جهت اهداف بلند مدت آن مناسب نبود، ولی الان تأسیسات برقی نطنز جهت چند صد هزار سو آماده است.

    وی افزود: هفته پیش هیئت نظارت بر برجام جلسه ای داشت و در آن، شرایط برجام را مرور و رصد کرده و توصیه هایی به نهادها و ارگان های متفاوت همچون شرکت انرژی اتمی و وزارت خارجه می کند. ما سناریوهای مختلفی را جهت شرایط گوناگون در نظر داشتیم و به صورت مکتوب ارائه کرده ایم. در آخرین جلسه این هیئت، تصمیماتی گرفته شده است و از سوی مدیر جمهوری به شرکت ابلاغ شد. ما پیشنهاداتی دادیم که در چارچوب برجام چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم که مقبول شد و این تصمیمات بعد از تأیید رهبری از سوی مدیر جمهوری به ما ابلاع شد.

    رئیس شرکت انرژی اتمی اظهار داشت: دیروز نامه ای را به آژانس در خصوص بعضی فعالیت ها دادیم و آنگونه که سفیر کشور عزیزمان ایران در وین گفت این نامه دیروز تحویل شد و بنابراین قدم اولیه را برداشتیم و اقداماتروی زمینرا از امروز شروع کردیم. و امیدوارم فرداشب از نطنز از طریق صدا و سیما راجع به یکی از موارد افتخار آفرین که مرکز تولید سانتریفیوژهای تازه است مصاحبه ای انجام دهم.

    گام‌های تازه کشور عزیزمان ایران نقض برجام نیست / سخنگوی موگرینی

    صالحی ادامه داد: طرح هایی که داریم خلاف برجام نیست، ما برجام را می شناسیم، جهت مثال ساخت UF6 از کیک زرد، ما کارخانه آن را داریم و بعد از برجام ذخایر خود را ۴۰۰ تن زیاد کردن دادیم و این کارخانه بعد از ۱۰ سال توقف، بازسازی و عیوب آن را برطرف می شود و آن را به کار می اندازیم. اینکه کیک زرد را به UF6 تبدیل می کنیم خلاف برجام نیست.

    رئیس شرکت انرژی اتمی افزود: دستورالعملی که مدیر جمهوری به شرکت ابلاغ کردند مشمول بر سه مورد بود، تولید UF6، تولید UF4 و مرکز مونتاژ ماشین های جدید. به عنوان نمونه در تولید UF6، چون که ماده اولیه کیک زرد نداشتیم، لذا کارخانه ما خوابیده بود و الان ۴۰۰ تن داریم و الان یک گزینش و اختیار است که مدیر جمهوری محترم فرمودند که این کارخانه را راه اندازی کنید و این کارخانه را برطرف عیب کرده و نوسازی کنید. ما الان نمی خواهیم این کارخانه را با ظرفیت حداکثری به کار بگیریم، بلکه می خواهیم با ظرفیت حداقلی به راه اندازیم. بهتر است تا آخر برجام صبر نکنیم تا آن وقت به برطرف عیوب و بازسازی آن اقدام کنیم و آماده باشیم جهت زمانی که برجام آخر پذیرد. و همینطور نیروگاه بوشهر نیازمند هر سال ۲۸۰ تن ماده اولیه اورانیوم است و بالاخره قرار است روزی سوخت آن را داخل تهیه کنیم، چه بهتر جهت آن وقت آماده باشیم. تولید سانتریفیوژ به کلی لوازم و زیرساخت ها همچون سالن ها، دستگاه های اندازه گیری و کنترل نیاز دارد و تهیه این ملزومات و آماده سازی ها مانعی ندارد، ما نه تنها پل های پشت سر را خراب نکردیم، بلکه پل های بیشتری ساختیم.

    سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تصویر العمل به کارها تازه کشور عزیزمان ایران در زمینه برنامه هسته‌ایش گفت که «گام‌های اعلام شده است به وسیله کشور عزیز

    صالحی در ادامه گفت: مقدمات تولید ۱۹۰ هزار سو، یم سالن مونتاژ سانتریفیوژ است که بسیاری از مقدمات آن آماده شده است و امیدواریم طی هفته ها و یکی دو ماه آینده این سالن کاملا آماده شود. ولی این به معنای تولید سانتریفیوژها در مقیاس انبوه نیست، این امکانات بالقوه در این سالن است که اگر خدای نکرده برجام فروریخت، ما دیگر دنبال ساخت سالن نباشیم. اگر این برجام فرو بریزد، ظرفیت این سالن آنقدر اوج است که ما می توانیم ظرف مدت زمانی کوتاه به ظرفیت مورد نیاز برسیم، طی یکسال و نیم تا دوسال می توانیم به آن برسیم. ما باید منتظر باشیم و تصویر العمل طرف برابر را رصد کنیم.

    صالحی افزود: تصویر العمل کشور عزیزمان ایران به معنای شکست مذاکرات نیست و تا جایی که من از دوستان وزارت خارجه مطلع هستم به طور نسبی رضایت مندی است ولی فقط به خاطر اینکه طرف برابر احساس نکند ما در شرایطی هستیم که هم برجام را بپذیریم و هم تحریم را، دوستان تصمیم گرفتند چنینی اقداماتی انجام شود.

    گام‌های تازه کشور عزیزمان ایران نقض برجام نیست / سخنگوی موگرینی

    وی در بخش نهایی صحبت هایش گفت: در بازطراحی راکتور اراک جلوتر از وقت بندی آن هستیم، ما طراحی پایه و طراحی مفهومی آن را تمام کرده ایم و این طراحی ها از نظر فنی تأیید شده است هست. هم اکنون طراحی های فنی و تفصیلی آن را کشور عزیزمان ایران انجام می دهد و طراحی های قبلی را هم کشور عزیزمان ایران انجام داده هست. طراحی تفصیلی را به طرف چینی داده ایم و هیئت ما الان در چین است و در آستانه تهیه نقشه و ساخت تجهیزات تازه همچون کالاندریا و سفارش تجهیزات هستیم.

    واژه های کلیدی: انرژی | ایران | طراحی | کارخانه | اخبار سیاست خارجی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار