ذغال سنگ صفحه شخصی نیوشا ضیغمی پردیس کوروش

ذغال سنگ: صفحه شخصی نیوشا ضیغمی پردیس کوروش نیوشا ضیغمی سینمایی تصویری فرهنگ همراهی فرهنگ و هنر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی تصمیم ترامپ جهت خروج از برجام احمقانه است

    عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرالد فورد، جیمی کارتر و رونالد ریگان ، برجام را توافقی موفقیت آمیز دانست وگفت: تصمیم ترامپ جهت خروج از این توا

    تصمیم ترامپ جهت خروج از برجام احمقانه است

    تصمیم ترامپ جهت خروج از برجام احمقانه است

    عبارات مهم : ایران

    عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرالد فورد، جیمی کارتر و رونالد ریگان ، برجام را توافقی موفقیت آمیز دانست وگفت: تصمیم ترامپ جهت خروج از این توافق احمقانه است آیا که می تواند زمینه ساز جنگی تازه باشد.

    «گری سیک» که یکی از امضا کنندگان‎‎‏ نامه اخیر دیپلمات ها و مقامات پیشین کاخ سفید به ترامپ در حمایت از برجام هست، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: من بدون تردید و با صراحت مخالف جنگی دیگر درخاورمیانه هستم. این قطعا راجع به کشور عزیزمان ایران هم مصداق دارد.

    وی ادامه داد: ‏برای همین این نامه ارسال شد تا بگوییم که نتیجه بیرون رفتن از برجام، جنگ خواهد بود که خیلی ها نمی خواهند به ‏آن سمت برویم.‏

    تصمیم ترامپ جهت خروج از برجام احمقانه است

    استاد دانشگاه کلمبیا راجع به تاثیر این نامه بر سیاست ‏رئیس جمهوری آمریکا ابراز تردید کرد و گفت: این نامه و استدلال های آن بر مخاطبان دیگر در کنگره و نهادهای تصمیم ‏گیری آمریکا تاثیر خواهد داشت، لیکن بحث جدی در واشنگتن راجع به رویکرد آمریکا به برجام در جریان هست. ‏

    ترامپ در 12 اکتبر 2017 با اعلام روش این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، پایبندی پایتخت کشور عزیزمان ایران به تعهدات برجامی خود را تایید نکرد و آن را جهت تصمیم گیری به کنگره فرستاد.

    عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرالد فورد، جیمی کارتر و رونالد ریگان ، برجام را توافقی موفقیت آمیز دانست وگفت: تصمیم ترامپ جهت خروج از این توا

    کنگره آمریکا که بر اساس قانون داخلی خود، 60 روز وقت داشت تا در این باره تصمیم گیری کند، اقدامی نکرد و توپ را بار دیگر به زمین کاخ سفید انداخت.

    رئیس جمهوری آمریکا، 90 روز بعد از این تصمیم خود، در ژانویه 2018 اسقاط تحریم های یکجانبه که به موجب برجام انجام شده است بود را تمدید و البته ترساندن کرد که در ماه می این کار را نخواهد کرد.

    او خواستار اصلاح برجام مطابق آنچه که می گوید شد و تصریح کرد در غیر این صورت از این توافق خارج خواهد شد. ولی دیگر سوی این ماجرا یعنی اتحادیه اروپا، شرکت ملل متحد، روسیه و چین، برجام را توافقی بین المللی دانستند که قطعنامه شورای امنیت شرکت ملل را با خود دارد.

    تصمیم ترامپ جهت خروج از برجام احمقانه است

    آنها با استناد به 10 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، تاکید می کنند که کشور عزیزمان ایران به تعهدات خود پایبند است و این توافق نامه کار می کند از این رو، مباحث جانبی دیگر نمی تواند مانع از اجرای این توافق باشد و پایتخت کشور عزیزمان ایران باید از منافع آن بهره مند شود.

    ایران هم اعلام کرده است در صورت خروج آمریکا از برجام، گزینه های مورد نیاز را در اختیار دارد و متناسب با شرایط ، اقدام خواهد کرد.

    عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرالد فورد، جیمی کارتر و رونالد ریگان ، برجام را توافقی موفقیت آمیز دانست وگفت: تصمیم ترامپ جهت خروج از این توا

    از این رو، ۱۱۸ شخصیت سیاسی و نظامی آمریکا که بخش عمده ای از آنها سابقه فعالیت در سمت های ارشد دولتی را دارند، در اوایل فروردین ماه امسال منشتر شدن بیانیه ای یکسان خطاب به «دونالد ترامپ» مدیر جمهوری این کشور، خواستار استمرار حضور در برجام شدند.

    حفظ کانال های ارتباطی با ایران، استمرار روابط نزدیک با کشورهای اروپایی، تقویت موضع در مذاکرات با کره شمالی و جلوگیری از بی اعتباری سیاسی آمریکا از جمله موارد ذکر شده است در این بیانیه است.

    تصمیم ترامپ جهت خروج از برجام احمقانه است

    بیانیه مذکور که به وسیله گروهی موسوم به «ائتلاف ملی جهت جلوگیری از سلاح هسته ای ایرانی» نگاشته شده است هست، می افزاید: خروج از برجام در خدمت هیچ یک از اهداف امنیت ملی نخواهد بود.

    سیک در پاسخ به این پرسش که آیا معرفی مایک پمپئو جهت وزارت خارجه و تعیین جان بولتون جهت مشاور امنیت ملی صرفا با نشانه ‏جنگ روانی انجام شده است است؟ اظهار کرد: می دانیم که جان بولتون و مایک پمپئو در گذشته خواستار رویکرد تند علیه کشور عزیزمان ایران بوده اند.

    وی افزود: شاید آنها اکنون دنبال ‏یک جنگ روانی جهت فشار به کشور عزیزمان ایران و همینطور دیگر کشورها باشند تا در سیاست آنها علیه کشور عزیزمان ایران همکاری بیشتری کنند ولی ‏مساله اینجاست که اگر سخنانی تند بیان کردید که نتیجه مورد نظر شما را ندهد، بیش از پیش از دیپلماسی فاصله گرفته و به فاز ‏نظامی کشیده خواهید شد.

    عضو شورای امنیت ملی دولت جورج بوش ادامه داد: به نظر من، این سیاست ها بسیار دلواپس کننده هست. دولتمردان در هر کشوری که باشند، باید حرفی را ‏بزنند که به آن باور دارند. اشتباه است که فکر کنیم که چیزی پشت سخنان آنها قرار ندارد و هر چه می گویند، شعار هست. ‏

    سیک در پاسخ به این پرسش که بولتون صریحا خواستار بمباران کشور عزیزمان ایران شده است هست. آیا این موضع وی به معنای ورود ‏به جنگ با کشور عزیزمان ایران است؟ گفت: من اینطور فکر نمی کنم. من بر این باور هستم که زیاد اعضای دولت در کاخ سفید چنین رویکردی را ‏بی فایده و بی نتیجه دانسته و با آن مخالف هستند. آنها می دانند که چنین رویکرد جنگ طلبانه ای نخواهد توانست کشور عزیزمان ایران را عوض کردن ‏دهد.‏

    وی تصریح کرد: اگر ترامپ در 12 می اعلام کند که بطور یکجانبه از برجام خارج می شود، ما وارد مسیری خواهیم شد که ‏احتمال بسیار به اقدام نظامی منجر خواهد شد. این مساله بسیار دلواپس کننده هست. ‏

    ‏**اروپا بر سر دو راهی محتاطانه

    استاد روابط بین الملل دانشگاه کلمبیا راجع به سیاست اتحادیه اروپا در برابر فشارهای ضد برجامی ترامپ هم اظهار کرد دولت های ‏اروپایی بر سر دو راهی دشواری قرار دارند.‏ آنها می خواهند که برجام را حفظ کنند که البته تا حدود زیادی نتیجه تلاش های آنها به کشور عزیزمان ایران بستگی خواهد ‏داشت.

    سیک با طرح این پرسش که ایالات متحده با تحریم های کشور عزیزمان ایران چه کار خواهد کرد؟ ادامه داد: اگر آمریکا ‏از برجام خارج شود، ولی تحریم ها را برقرار نکند، امکان ادامه محدود برجام بدون حضور آمریکا وجود خواهد داشت ولی ‏دولت های اروپایی بر سر دو راهی همراهی با ایالات متحده یا مخالفت آشکار با آن قرار خواهند گرفت.

    وی اضافه کرد: اکنون آنها در این باره و اینکه ‏تا چه اندازه می توانند با آمریکا رودررو شوند، دچار اختلاف نظر هستند. اگر آمریکا تحریم های ثانویه بر کشورهای اروپایی ‏وضع کنند، شرکت های اروپایی همچون توتال فرانسه که با کشور عزیزمان ایران بر اساس توافق شروع به کار کرده اند، از دولت های خود ‏خواهند خواست که مساله را حل و فصل کنند. ‏

    استاد روابط بین الملل دانشگاه کلمبیا با بیان این که روشن نیست دولت های اروپایی تا کجا آماده رویارویی با تحریم های آمریکا باشند، تاکید کرد: من شخصا فکر ‏می کنم که اروپایی ها به خارج شدن ترامپ از برجام روی خوش نشان نخواهند داد ولی از سوی دیگر با وی صراحتا به مخالفت ‏بر نخواهند خاست؛ به گونه ای که منافع سیاسی و اقتصادی آنها را به چالش بکشد. بنابراین پاسخ آنها محتاطانه خواهد بود.‏

    سیک راجع به پیامد زیر پا گذاشتن توافق هسته ای از سوی ترامپ هم اظهار کرد: خروج از برجام، تایید خواهد کرد که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و نتیجه دوم این خواهد بود که کشور عزیزمان ایران را بیش از ‏پیش جهت حمایت سیاسی به سوی شرق خواهد راند.

    از نگاه این سیاستمدار کهنه کار آمریکا، خروج از برجام، کشور عزیزمان ایران را بیش از پیش به روسیه و چین نزدیک خواهد کرد و این مساله ای است که نباید اجازه داد رخ دهد.‏

    ‏** اوضاع پرتناقض در کاخ سفید

    در ادامه ایرنا نظر این عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا راجع به تناقض گویی های ترامپ و مقام های کاخ سفید در عرصه ‏سیاست خارجی را جویا شد.‏

    سیک پاسخ داد: من 40 سال است که با دولت های آمریکا کار کرده ام و تا کنون چنین اوضاع پر تناقضی ندیده ام. این ‏وضعیت نه تنها جهت دیگر مردم جهان، جهت ما نیز تازه هست. ‏

    وی تصریح کرد: اگر شما سخنان ترامپ از دوران تبلیغات انتخابی به این سو را مرور کنید، می بینید که وی مرتبا از مخالفت با ‏درگیری نظامی آمریکا در مناطق تازه ای از دنیا سخن گفته است و اینکه ما باید به مسایل داخلی کشور برسیم.

    استاد دانشگاه کلمبیا با بیان این که اگر این حرف ترامپ ‏واقعی باشد، نشان دهنده تردید جدی وی جهت وارد شدن به درگیری نظامی تازه در خاورمیانه هست، گفت: البته نه به این معنا که قدم به ‏قدم به آن کشانده نشود.

    سیک افزود: می بینیم که با وجود مخالفت ژنرال ها، ترامپ گفته است که می خواهد نیروهای آمریکایی ‏را از سوریه خارج کند. این نشان دهنده میل به روشن وی به حضور کم رنگ تر نظامی در این مناطق هست. این رویکرد وی یکی از تناقض های کاخ سفید هست، لیکن مقام های تازه واشنگتن از سیاست های تند در منطقه و ‏علیه کشور عزیزمان ایران سخن می گویند.

    وی اظهار کرد: من بر این باور هستم که اگر وقت جهت اقدامی نظامی برسد، این ترامپ خواهد بود که با ورود به ‏یک درگیری تازه مخالفت خواهد کرد از این رو، من تصمیم 12 می را یک اعلام جنگ نمی بینم.

    **تردید ترامپ راجع به آینده برجام

    عضو شورای امنیت ملی دولت های جرالد فورد و جیمی کارتر، ادامه داد: ترامپ در گذشته چند بار پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را قبول کرده ‏است و حتی از کنگره خواسته بود که آنها راجع به آینده توافق هسته ای تصمیم گیری کنند. تا کنون وی نشان داده که بسیار راجع به ‏برجام تردید دارد و نخواسته که مسول تصمیم گیری راجع به آینده آن باشد.

    سیک افزود: باید منتظر ماند که وی در 12 مه چه خواهد کرد. این احتمال ‏است که وی در آن تاریخ یک راه میانه را گزینش کند، که در برجام بماند؛ ولی مشارکتی هم در آن نداشته باشد که می تواند توافق ‏را آسیب پذیر کرده و فعالیت های اقتصادی کشور عزیزمان ایران را سخت کند.

    وی یادآور شد: در مجموع به نظر من، جدا از این بحث که ترامپ دنبال برخورد ‏نظامی است یا خیر، خروج از برجام می تواند زمینه ساز جنگ بشود.‏

    ‏** هزینه پشتیبانی آمریکا باید پرداخت شود

    مقام پیشین کاخ سفید در پاسخ به اینکه رویکرد دولت ترامپ را در سوریه چگونه ارزیابی کرده و آیا فکر می کند ترامپ به دنبال باج ‏گرفتن از عربستان در سوریه است یا خیر؟ گفت: باج گیری تعبیر مبالغه آمیزی در این خصوص هست. رویکرد اساسی ترامپ به ‏سیاست خارجی، بده بستانی است.

    سیک توضیح داد: یعنی اینکه تو جهت من این کار را بکن و در عوض من فلان کار را خواهم کرد. جهت همین ‏وی به ناتو فشار آورده که بودجه نظامی خود را زیاد کردن دهد، چونکه این آمریکاست که کارهای سخت را بر دوش می کشد و ‏چتر نظامی جهت اعضای ناتو فراهم کرده است.

    وی اظهار کرد: در خصوص خاورمیانه هم همینطور بوده است و به درستی استدلال می کند که ‏ما از متحدانمان در آن منطقه پشتیبانی نظامی می کنیم. جهت همین هم گفته که آنها باید هزینه هایش را تامین کنند لیکن آمریکا ‏همه این خدمات را انجام می دهد و کسانی که از آن سود می برند، باید هزینه اش را بپردازند. ‏

    استاد دانشگاه کلمبیا راجع به سیاست های ترامپ نسبت به عربستان هم گفت: او استدلال می کند که آنها باید هزینه خدمات آمریکا را بپردازند. یعنی ‏یک رویکرد کاملا تجاری به رابطه با عربستان دارد. او دنیا را از این زاویه می بینید. من شخصا فکر می کنم ترامپ سودی را که ‏دیگران می برند بیش از حد بزرگ دیده و سود ما را از آنچه انجام می دهیم، دست کم می گیرد. ‏

    **ائتلاف ضد ایرانی

    سیک راجع به آینده روابط آمریکا و عربستان هم اظهار کرد: من فکر می کنم دو نظر تجاری و ایدئولوژیک در ‏این رابطه مطرح هست. از یک طرف دیدگاهی تجاری به رابطه با عربستان سعودی وجود دارد که کشوری بسیار ثروتمند است و ‏باید از راه هایی همچون معاملات تسلیحاتی ، خدمات آمریکا و دوستی با آن را جبران کند.

    وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، ترامپ و نزدیکانش کشور عزیزمان ایران را ‏خطر بزرگ منطقه می دانند. آنها به دنبال شکل دادن یک ائتلاف ضد ایرانی در منطقه بوده اند که کشورهای عرب و اسراییل را ‏در بر می گیرد. نشانه هم مهار کشور عزیزمان ایران در منطقه است.‏

    عضو شورای امنیت ملی پیشین آمریکا ادامه داد: این دو نظر فعلا با یکدیگر همراهی و همکاری می کنند و تاثیر جدی بر سیاست های ترامپ دارند.‏

    سیک همچنین با یادآوری تحوات بی سابقه در عربستان گفت: ‏سیاست های عربستان در یمن بسیار پر هزینه است و به نظر هم نمی رسد فعلا دنبال تجدید نظر در این جنگ باشند. سیاست های ‏عربستان راجع به قطر و لبنان بسیار از سیاست های گذشته آن متفاوت بوده و ما نمی دانیم که سمت و سوی سیاست ها و تحولات ‏این کشور به کجا خواهد انجامید.‏

    جنگ یمن با رهبری سعودی ها در آستانه ورود به چهارمین سال خود است و در این راه عربستان هنوز نتوانسته است دستاوردی داشته باشد.

    علاوه بر آن، سران این کشور با قطر دچار اختلاف شده است و تمام روابط سیاسی و اقتصادی خود با آن را قطع کرده اند. همچنین سعودی ها با دخالت آشکار در امور داخلی لبنان، نخست وزیر این کشور را فراخوانده و در ریاض او را مجبور به استعفا کردند که البته این تاکتیک ناپخته آنها با درایت مدیر جمهوری و دبیرکل حزب الله لبنان با شکست مواجه شد.

    ایرنا

    واژه های کلیدی: ایران | سیاست | ایرانی | آمریکا | ایرانی | عربستان | سیاست ها | عربستان | آمریکایی | دولت ترامپ | دونالد ترامپ


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار